Cultuurvakbond en ACV Puls roepen op voor actie tijdens gemeenteraad

ACV Puls en Cultuurvakbond roepen op om maandagavond (18u) mee actie te voeren aan het Antwerpse stadhuis. Want “onze emmer is vol”.
Aanleiding daartoe zijn de besparingen door het Antwerpse stadsbestuur in cultuur-, sociale en jeugdorganisaties.

“Verschillende organisaties moeten werknemers ontslaan, omdat de werkingsmiddelen de inflatie niet volgen. Zo krijg je minder mensen die net méér moeten doen, want de doelgroepen van sociale- en jeugdorganisaties krijgen het steeds moeilijker. Tegelijkertijd verhoogt zo de werkdruk van de sociaal werkers. Daarom willen we samen een signaal geven. Investeer in plaats van de middelen niet aan te passen aan de huidige kosten. We beseffen dat de middelen beperkt zijn en dat de stad moet besparen, maar doe dat niet in die organisaties die nu meer dan ooit de ruimte nodig hebben om hun taak te volbrengen.” Zegt Tom Van Hout (secretaris ACV Puls).

De actie toont zich ook solidair met de cultuursector, zo getuigt Tijs Hostyn (secretaris ACV Puls, Cultuurvakbond): “Het is een schande dat het Antwerpse stadsbestuur de projectsubsidies zo afbouwt. Veel kleinere organisaties waar beginnende kunstenaars aan de slag gaan lopen op die manier vitale werkingsmiddelen mis. Zo dreigt onze volgende generatie kunstenaars al afgeschreven te worden noch voor ze een eerlijke kans kregen’.
Daarom onze oproep: Kom op 28 november om 18u naar het stadhuis van Antwerpen, breng en emmer mee en schrijf erop waarom de jouwe vol is. Tot maandag?